Gmina Kościan
Tu warto mieszkać, pracować i działać...
Kontrast:
Czcionka:
Plany miejscowe
Działalność lobbingowa
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2023 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2022 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2021 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2020 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2019 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2018 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2017 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2016 roku.
Zarządzenie Nr 4 / 2016 z dnia 07.09.2016r.
Ochrona Danych Osobowych
Instrukcja korzystania z BIP
Instrukcja załatwiania spraw drogą elektroniczną
Monitor Polski Dziennik Ustaw
Regulamin przetargu oraz formularz ofertowy

REGULAMIN PRZETARGU
PROCEDURA ZBYCIA NIERUCHOMOŚCI W TRYBIE PRZETARGU PISEMNEGO NIEOGRANICZONEGO



[Organizator Przetargu]

1.    Gmina Kościan, ul Młyńska 15, 64-000 Kościan
 
[Przedmiot Przetargu; Nieruchomość]

2.    Przedmiotem  przetargu  jest nieruchomość  lokalowa nr 4 znajdująca się w budynku pobudowanym na działce  Nr 29/10 o pow. 0,2483 ha, położonej w miejscowości Granecznik nr 3, Gmina Kościan, powiat Kościański, województwo wielkopolskie,  dla której w Sądzie Rejonowym w Kościanie prowadzona jest księga wieczysta KW PO1K/000039145/9, będącej własnością Gminy Kościan.

Lokal położony jest na parterze budynku mieszkalnego, z poddaszem użytkowym – strych, podpiwniczonym, mieszczącym 6 lokali mieszkalnych i pomieszczenia przynależne. Powierzchnia użytkowa lokalu wynosi 46,09m2, do lokalu przynależy pomieszczenie w piwnicy mieszczące się pod lokalem i pomieszczenie na poddaszu nad lokalem o łącznej powierzchni użytkowej 74,01 m oraz udział w wysokości 12010/72450 części w powierzchniach wspólnych i w prawie własności wyżej opisanej nieruchomości. Lokal składa się z korytarza, pokoju i kuchni. Stan techniczny lokalu lichy, wymaga gruntownego remontu. Istnieje możliwość przyłączenia się do sieci : energetycznej i wodociągowej    

Dla terenu, na którym jest położony zbywany lokal obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zatwierdzony Uchwałą nr XXX/299/97 Rady Gminy Kościan z dnia 14 listopada 1997 r. Zgodnie z ustaleniami w/w planu sprzedawana nieruchomość położona jest na terenie zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej.    
3. Wizji lokalnej nieruchomości można dokonać po uprzednim uzgodnieniu terminu w Urzędzie Gminy Kościan, ul. Młyńska 15, 64-000 Kościan, tel. 65 512 68 55

[Typ Przetargu]
4. Przetarg  przeprowadzony  będzie  jako  przetarg  pisemny  nieograniczony.

[Ogłoszenie]
5. Ogłoszenie o Przetargu podane będzie do publicznej wiadomości w prasie lokalnej  na co najmniej  30 dni  przed wyznaczonym terminem Przetargu.
6. Informacja o sprzedaży Nieruchomości  będzie  podana do publicznej  wiadomości  również  na stronie BIP Gminy Kościan

[Komisja przetargowa]
7. Czynności  związane  z  przeprowadzeniem  Przetargu  wykonuje  Komisja  Przetargowa.
8. Przewodniczącego oraz Członków  Komisji  Przetargowej, w składzie od 3 do 7 osób, wyznacza Wójt Gminy Kościan  spośród  osób  dających  rękojmię  rzetelnego  przeprowadzenia i rozstrzygnięcia  Przetargu.

[Wyłączenia podmiotowe]
9. W Przetargu nie mogą uczestniczyć osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej oraz osoby bliskie tym osobom, a także osoby, które  pozostają  z Członkami  Komisji  Przetargowej  w  takim stosunku  prawnym lub faktycznym, że może budzić to uzasadnione wątpliwości co do bezstronności Komisji Przetargowej.

[Wadium]
10. W Przetargu mogą brać udział osoby, które wniosą wadium w terminie najpóźniej do dnia 01.07.2019 r. (włącznie).
11. Ustala  się  wysokość  wadium na kwotę: 2.000,00  złotych  (słownie: dwa tysięcy złotych 00/100).
12. Wadium  wnoszone  będzie  w  pieniądzu  w  polskich  złotych,  przelewem  na  konto  Gminy   Kościan  Nr 08 8666 0004 0106 1997 2000 0006.
13. Komisja  Przetargowa  przed otwarciem Przetargu stwierdzi wniesienie wadium przez  uczestników  Przetargu.
14. Wadium  zwraca się niezwłocznie po odwołaniu , zamknięciu , unieważnieniu albo zakończeniu  przetargu wynikiem  negatywnym  z zastrzeżeniem pkt. 15  i  pkt. 45, nie później  niż w ciągu 3 dni
15. Wadium   wniesione  w  pieniądzu   przez   uczestnika  Przetargu,  który  przetarg  wygrał,   zalicza   się  na  poczet  ceny nabycia    Nieruchomości.

[Oferty]
16. Oferty należy składać w terminie określonym w ogłoszeniu o Przetargu przypadającym nie później niż w dniu 3 lipca 2019 roku  do godz. 9:00 czasu lokalnego .
17. Oferty  należy  składać  w  zamkniętych  kopertach w sekretariacie  Urzędu Gminy Kościan, ul Młyńska 15, 64-000 Kościan, z dopiskiem „PRZETARG  - OFERTA na zakup nieruchomości w Graneczniku”.
18. Oferta  należy składać na załączonym formularzu  (załącznik nr 1):
19. Oferta nie  może  mieć  charakteru  warunkowego.
20. Sposób  zapłaty  ceny  nie  może  polegać  na  rozłożeniu  jej  na  raty.  Płatność  ceny  powinna  być  uiszczona  w terminie  wynikającym  z  zasad  określonych  w  pkt. 43  i  44.

[Skutki wpłynięcia tylko jednej oferty]
21. Przetarg  może  się odbyć,  chociażby  wpłynęła  tylko  jedna  oferta  spełniająca  warunki  określone  w   ogłoszeniu  o  Przetargu  oraz  Regulaminie  Przetargu.
22. Przetarg  składa  się  z  części  jawnej  i  niejawnej.

[Część jawna]
23. Część jawna przetargu może odbywać  się w obecności oferentów  lub ich pełnomocników. W części jawnej Przewodniczący Komisji  Przetargowej otwiera Przetarg, przekazując  ustnie  oferentom  lub  ich  pełnomocnikom informacje,  o  sprzedawanej  nieruchomości.
24. Komisja  Przetargowa:
1) podaje liczbę otrzymanych ofert,
2) dokonuje otwarcia  kopert z ofertami  oraz  sprawdza  kompletność  złożonych  ofert  oraz  tożsamość  osób,  które  złożyły  oferty  i  parafuje  każdą  ze  stron  oferty,
3) przyjmuje  wyjaśnienia  lub  oświadczenia  zgłoszone  przez oferentów,
4) weryfikuje  oferty i ogłasza, które oferty zostały zakwalifikowane do części niejawnej Przetargu,
5) zawiadamia  oferentów  o  terminie  i  miejscu  części  niejawnej  Przetargu,
6) zawiadamia  oferentów  o  przewidywanym  terminie   zamknięcia  Przetargu.

[Odmowa przyjęcia ofert]
25. Komisja Przetargowa odmawia zakwalifikowania ofert do części niejawnej Przetargu,   jeżeli:
1) nie odpowiadają   warunkom   Przetargu,   określonym   w  niniejszym   regulaminie,
2) zostały  złożone  po  wyznaczonym  terminie,
3) do ofert  nie  wpłacono wadium
4) oferowane cena jest niższa od ceny wywoławcze,

[Kryteria wyboru oferty]

26. Przy  wyborze  oferty  Komisja Przetargowa  bierze  pod  uwagę  zaoferowaną  najwyższą cenę.
 
[Analiza ofert; dodatkowy przetarg]

27. W części  niejawnej Przetargu Komisja Przetargowa dokonuje  analizy ofert oraz wybiera najkorzystniejszą  z  nich  lub   stwierdza,  że  nie  wybiera  żadnej  ze   złożonych   ofert,  z  zastrzeżeniem punktów   poniższych.
28. W przypadku złożenia równorzędnych ofert Komisja Przetargowa organizuje dodatkowy przetarg ustny ograniczony do oferentów, którzy  złożyli  te  oferty.
29. Komisja   zawiadamia   oferentów,  o  których  mowa  w  pkt. 28,   o  terminie  dodatkowego  przetargu  oraz  umożliwia  im  zapoznanie  się  z  treścią  równorzędnych  ofert.
30. W dodatkowym przetargu ustnym ograniczonym oferenci zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny powyżej  najwyższej ceny zamieszczonej w równorzędnych ofertach.
31. Wysokość postąpienia wynosić będzie  220,00 zł.
32. Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny, dopóki mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień.
33. Po ustaniu zgłaszania postąpień Przewodniczący Komisji Przetargowej  wywołuje  trzykrotnie  ostatnią, najwyższą cenę  i  zamyka  Przetarg,  a następnie  ogłasza  imię  i  nazwisko  albo  nazwę  lub firmę  osoby,  która  Przetarg  wygrała.
34. W przypadku, gdy żaden uczestnik nie zaoferował co najmniej jednego postąpienia powyżej ceny zamieszczonej w równorzędnych ofertach, Organizator wybiera ofertę według swojego swobodnego wyboru albo unieważnia przetarg.

[Zakończenie Przetargu]
35.  Przetarg  może zostać odwołany w  każdym  momencie bez podawania  przyczyn  i  z  tego  tytułu  nie będzie przysługiwać  żadnemu  z Oferentów  jakiekolwiek roszczenie przeciwko  Organizatorowi  Przetargu.
36. Przetarg  uważa  się  za  zamknięty  z  chwilą  podpisania  protokołu.
37. Przewodniczący Komisji Przetargowej zawiadamia pisemnie wszystkich, którzy złożyli oferty, o  wyniku  Przetargu   w  terminie   nie   dłuższym  niż  3  dni  robocze   od  dnia   zamknięcia   Przetargu.
38. Przetarg  uważa  się  za zakończony  wynikiem  negatywnym,  jeżeli nie wpłynęła   żadna oferta lub  żaden  z uczestników nie zaoferował ceny wyższej od wywoławczej, a także jeżeli  Komisja  Przetargowa   stwierdziła,  że  żadna  oferta  nie spełnia  warunków  Przetargu.

[Protokół z Przetargu]
39. Przewodniczący Komisji Przetargowej sporządza protokół przeprowadzonego Przetargu. Protokół powinien  zawierać  informacje  o:
1) terminie i miejscu  oraz  rodzaju  Przetargu,
2) oznaczeniu  Nieruchomości  według  katastru  nieruchomości  i  księgi  wieczystej,
3) obciążeniach Nieruchomości,
4) innych zobowiązaniach związanych z Nieruchomością,
5) wyjaśnieniach i oświadczeniach  złożonych  przez  oferentów,
6) osobach  dopuszczonych  i  niedopuszczonych  do uczestnictwa  w  Przetargu, wraz z uzasadnieniem,
7) cenie  wywoławczej  Nieruchomości  oraz  najwyższej  cenie  osiągniętej  w  Przetargu,
8) rozstrzygnięciach  formalnych  podjętych  przez  Komisję  Przetargową, wraz  z  uzasadnieniem,
9)  imieniu, nazwisku i adresie albo nazwie lub firmie oraz siedzibie osoby wyłonionej w Przetargu jako nabywca Nieruchomości,
10) imionach  i  nazwiskach  Przewodniczącego  i  Członków  Komisji  Przetargowej,
11) dacie sporządzenia  protokół

40. Protokół z przeprowadzonego Przetargu sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach,  z których dwa przeznaczone  są  dla  Organizatora  Przetargu,  a jeden  dla  osoby ustalonej jako nabywca   Nieruchomości.
41. Protokół  przeprowadzonego Przetargu podpisują Przewodniczący i Członkowie Komisji Przetargowej oraz osoba  wyłoniona  w  Przetargu  jako  nabywca  Nieruchomości.
42. Protokół przeprowadzonego Przetargu oraz wpłata ceny nabycia  Nieruchomości  stanowią podstawę zawarcia aktu  notarialnego.

[Zawarcie umowy sprzedaży Nieruchomości]

43. Organizator Przetargu zawiadomi osobę ustaloną jako nabywca Nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia Przetargu.   Wyznaczony termin nie może być  krótszy  niż  7  dni  od  dnia  doręczenia  zawiadomienia.
44. Nabywca powinien wpłacić cenę nabycia nieruchomości na 1 dzień przed terminem zawarcia umowy notarialnej.
45. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca Nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy  w  miejscu  i  w  terminie  podanych  w  zawiadomieniu, o  którym  mowa  w  pkt. 43, Organizator Przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. W zawiadomieniu zamieszcza się informację o tym uprawnieniu.
46. Opłaty  notarialne  związane  z zawarciem umowy ponosi osoba ustalona jako nabywca Nieruchomości.

Załącznik nr 1


Urząd Gminy Kościan
Ul. Młyńska 15
64-000 Kościan

FORMULARZ OFERTOWY
dotyczący zakupu  nieruchomości Przedmiotem  przetargu  jest nieruchomość  lokalowa nr 4 znajdująca się w budynku pobudowanym na działce  Nr 29/10 o pow. 0,2483 ha, położonej w miejscowości Granecznik nr 3, Gmina Kościan, powiat Kościański, województwo wielkopolskie,  dla której w Sądzie Rejonowym w Kościanie prowadzona jest księga wieczysta KW PO1K/000039145/9, będącej własnością Gminy Kościan. 

Składający ofertę:
...........................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i adres oferenta jeżeli jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej lub nazwa albo firma oraz adres siedziby jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot składający ofertę)

Numer PESEL ……………………………………………… (w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności
gospodarczej)

Numer NIP ………………………………………….……… (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność
gospodarczą oraz osób prawnych i podmiotów nie posiadających osobowości prawnej)
Numer REGON: .................................................................... (jeżeli dotyczy)

Numer KRS: ........................................................................... (jeżeli dotyczy)

1. Dane kontaktowe, na które należy przekazywać korespondencję związaną z przetargiem (dotyczy jeżeli adres jest inny niż podany powyżej):...................................................
numer telefonu:..........................................................................................................................................................
adres e-mail:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

3. Oferowana cena:…………………………………………………………………………………………

    słownie……….……………………………………………..…….....………………………………
4. Forma zapłaty ceny: przelewem na rachunek bankowy organizatora przetargu.
5. Składając ofertę oświadczam, że:
- zapoznałem się z ogłoszeniem o przetargu oraz warunkami przetargu i przyjmuję te warunki za obowiązujące bez zastrzeżeń,
- zapoznałem    się    ze    stanem    prawnym    i    faktycznym     przedmiotu    sprzedaży    oraz  z treścią regulaminu przetargu, który przyjmuję jako obowiązujący, oraz wyrażam zgodę na wyłączenie rękojmi za wady fizyczne i prawne na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego,
- w przypadku wyboru mojej oferty kwotę równą zaoferowanej cenie, pomniejszoną o wniesione wadium, wpłacę przed wyznaczonym terminem zawarcia umowy sprzedaży, w terminie i na rachunek bankowy wskazany pisemnie przez organizatora przetargu,
- zobowiązuję    się    do    pokrycia    wszelkich    podatków    i    opłat,    kosztów    notarialnych i sądowych oraz innych kosztów związanych z nabyciem nieruchomości,
- wpłaciłem wadium zabezpieczające ofertę w wysokości i na warunkach określonych przez organizatora przetargu.

6. Zwrotu wpłaconego wadium należy dokonać na numer rachunku bankowego: ........................................... w Banku………………………………………………………………..
7. Miejscowość i data sporządzenia oferty: ………………………..……………..…………………………

……………………………………………………………………………………………………….…………………
(podpis składającego ofertę  lub osób uprawnionych do działania w imieniu składającego ofertę)


W załączeniu składam następujące dokumenty:

1. ……………………………….
2.   ……………………………….
3.   ……………………………….
4.   ……………………………….
5.   ……………………………….

Załączniki:
Formularz ofertowy
39 KB
Rejestr zmian
Lp
1
Data dokonanej zmiany:
2019-05-29 13:46:51
Nazwa wpisu:
Regulamin przetargu oraz formularz ofertowy
Opis zmian
Utworzenie dokumentu
Wykonanie zmiany:
Magdalena Lewandowska
Informacje wpisu
Pozostałe wpisy w kategorii:
Ogłoszenie o I przetargu Protokół z I przetargu
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Cookie możesz wyłączyć w Twojej przeglądarce.