Podstawa prawna: Na podstawie art. 40 ust. 1, ust. 2 pkt 1, ust. 3 i 4 oraz ust. 8, 11, 13 i 15 oraz art. 40d ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych ( t.j Dz.U. z 2016 roku, poz. 1440) oraz § 1 i 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 roku w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. Nr 140, poz. 1481) w związku z Uchwałą Nr XI/109/19 Rady Gminy Kościan z dnia 04 listopada 2019 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Gmina Kościan.
I. Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego.
2. Załączniki zgodnie z informacją na wniosku.
II. Informacja o załącznikach:
Do wniosku o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego należy dołączyć:
1. Plan sytuacyjny z domiarami i zakreślonym (kolorem czerwonym,) obrysem zajętej powierzchni pasa drogowego,
2. Szczegółowy harmonogram robót,
3. Projekt organizacji ruchu i zabezpieczenia robót zatwierdzony przez Starostwo Powiatowe w Kościanie.
4. Uzgodnienia dokumentacji – do wglądu.
III. Opłaty: Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłatę zgodnie z Uchwałą Nr XI/109/19 Rady Gminy Kościan z dnia 04 listopada 2019 roku
IV. Termin odpowiedzi: Do 30 dni
V. Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Urzędzie Gminy Kościan lub przesyła się za pośrednictwem Urzędu Pocztowego). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Osoba odpowiedzialna:
Inspektor ds.ochrony środowiska, budowy i utrzymania dróg gminnych – Janusz Kozłowski, pok. nr 4, tel. (65) 512 10 01 wew. 47 lub tel. kom. 691 151 400.
e-mail: januszkozlowski@gminakoscian.pl
Pomoc administracyjna - Weronika Sarbinowska, pok. nr 4, tel. (65) 512 10 01 wew. 47
e-mail : weronikasarbinowska@gminakoscian.pl