Gmina Kościan
Tu warto mieszkać, pracować i działać...
Kontrast:
Czcionka:
Plany miejscowe
Działalność lobbingowa
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2023 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2022 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2021 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2020 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2019 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2018 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2017 roku.
Informacja o działaniach podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej w Urzędzie Gminy Kościan w 2016 roku.
Zarządzenie Nr 4 / 2016 z dnia 07.09.2016r.
Ochrona Danych Osobowych
Instrukcja korzystania z BIP
Instrukcja załatwiania spraw drogą elektroniczną
Monitor Polski Dziennik Ustaw
Ogłoszenie z dnia 23.08.2017 r. o zmianie umowy

 

Ogłoszenie nr 500017194-N-2017 z dnia 23-08-2017 r.
Kościan: Budowa ulic w Racocie
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak 
Numer ogłoszenia: 38024-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak 
Numer ogłoszenia: 85022 - 2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kościan, Krajowy numer identyfikacyjny 41105058600000, ul. ul. Młyńska  15, 64000   Kościan, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 655 121 001, e-mail agnieszkamackowiak@gminakoscian.pl, faks 655 120 315. 
Adres strony internetowej (url): www.gminakoscian.pl 
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 
Budowa ulic w Racocie
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): 
ZP.272.05.2017
II.2) Rodzaj zamówienia: 
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 
Część I pn.: „Budowa ulic w Racocie(Roboty drogowe; kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne, kolizje wodociągowe)” obejmująca: 1) przebudowę/budowę dróg na długości: - ok. 3.225,16 mb Na poszczególnych odcinkach ciągu dróg zakres prac obejmuje m.in: a) Przebudowa drogi gminnej nr 579543P – ul. Kręta - wykonanie odcinek drogi o długości 142,07 m. Nawierzchnię jezdni wykonać z kostki brukowej betonowej, konstrukcja jak dla ruchu KR2; na całej długości trasy drogi gminnej w km od 0+000,00 do 0+142,07 należy wykonać jezdnię o szerokości min. 5,50 m, z wyjątkiem odcinka końcowego – zwężenie jezdni do 5,0 m (pomiędzy ściekami istn. nawierzchni) dla połączenia z istniejącą jezdnią na skrzyżowaniu z ul. Szkolną. Ponadto należy wykonać zatoki miejsc postojowych równoległych o szerokości 2,50 m o nawierzchni z kostki betonowej grub. 8 cm oraz zjazdy (zgodnie z planem sytuacyjnym). b) Przebudowa drogi gminnej nr 579545P – ul. Krótka - wykonanie odcinek drogi o długości 100,08 m. Nawierzchnię jezdni wykonać z kostki brukowej betonowej, konstrukcja jak dla ruchu KR2; na całej długości trasy drogi gminnej w km od 0+000,00 do 0+100,08 należy wykonać jezdnię o szerokości min. 5,50 m, z wyjątkiem odcinka końcowego – zwężenie jezdni do 5,0 m (pomiędzy ściekami istn. nawierzchni) dla połączenia z istniejącą jezdnią na skrzyżowaniu z ul. Szkolną. Ponadto należy wykonać zatoki miejsc postojowych równoległych o szerokości 2,50 m o nawierzchni z kostki betonowej grub. 8 cm oraz zjazdy (zgodnie z planem sytuacyjnym) . c) Przebudowa drogi gminnej nr 579542P – ul. Ogrodowa - wykonanie przebudowy odcinka części drogi o długości 221,05 m na całej szerokościpasa drogowego oraz przebudowę odcinka chodnika dług. 48,8 m wzdłuż istniejącej jezdni onawierzchni bitumicznej. Nawierzchnię jezdni drogi gminnej nr 579581P wykonać jako bitumiczną, konstrukcja jak dla ruchu KR2. Drogę należy wykonać w przekroju ulicznym na całej długości projektowanej trasy. Na całej długości trasy drogi (z wyjątkiem odcinka początkowego dług. 5,05 m) w km od 0+005,05 do 0+221,05 szerokość jezdni 5,50 m. Należy wykonać miejsca postojowe równoległe szer. 2,5 m o nawierzchni z kostki beton oraz chodnik. Ponadto należy wykonać próg zwalniający płytowy z przejściem dla pieszych w części środkowej. Nawierzchnia progu z kostki betonowej brukowej. Na długości projektowanej trasy należy wykonać zjazdy zapewniające dostęp do przyległych nieruchomości oraz obiektów (zgodnie z planem sytuacyjnym). d) Budowa drogi gminnej nr 579522P – ul. Działkowa - wykonanie części drogi na odcinku długości 45,16 m. Nawierzchnię jezdni drogi gminnej nr 579543P wykonać z kostki brukowej betonowej, konstrukcja jak dla ruchu KR2. Szerokość jezdni 5,50 m (z wyjątkiem strefy skrzyżowania z ul. Ogrodową). Ponadto należy wykonać miejsca postojowe równoległe szerokości 2,5 m o nawierzchni z kostki brukowej i zjazdy zapewniające dostęp do przyległych nieruchomości. e) Budowa drogi gminnej nr 579538P – ul. Kutrzeby - wykonanie całego odcinka drogi o długości 154,72 m. Nawierzchnię jezdni drogi gminnej nr 579538P wykonać z kostki brukowej betonowej, konstrukcja jak dla ruchu KR2. Szerokość jezdni 6,0 m (z wyjątkiem strefy skrzyżowania z ul. Ogrodową i drogą na działce 66/2). Nawierzchnia ulicy Kutrzeby ułożona na całej szerokości pasa drogowego zapewnia dostęp do przyległych nieruchomości. f) Przebudowa drogi nr 579537P – ul. Krasickiego - wykonanie całego odcinka drogi o długości 91,31 m. Droga przekracza istn. pas drogowy na końcu swego przebiegu -ze względu na to, że jest to droga bez przejazdu, na końcu drogi wykonać plac do zawracania dla samochodów osobowych o promieniu R= 6,0 m. Nawierzchnię jezdni drogi gminnej nr 579537P wykonać z kostki brukowej betonowej, konstrukcja jak dla ruchu KR2, szerokość jezdni 4,50 m ( szerokość zmienna - plac do zawracania). Ponadto należy wykonać zatokę z miejscami postojowymi równoległymi szer. 2,5 m, wysepkę poprzeczną dług. 5,0m i szerokości 1,50 m oraz zjazdy zapewniające dostęp do przyległych nieruchomości (lokalizacja przedstawiona jest na planie sytuacyjnym). g) Przebudowa drogi na działce nr 66/2 - wykonanie części planowanej drogi - odcinek o długości 109,61 m. Nawierzchnię jezdni drogi wykonać z kostki brukowej betonowej, konstrukcja jak dla ruchu KR2, szerokość jezdni 5,50 m (w km 0+000,00 ÷ 0+008,00 – szerokość zmienna od 19,21 m w km 0+000,00 do 5,50 m w km 0+008,00 m). Ponadto należy wykonać chodniki, miejsca postojowe równoległe szer. 2,50 m o nawierzchni z kostki betonowej grub. 8, próg zwalniający, zjazdy zapewniające dostęp do przyległych nieruchomości (lokalizacja znajduje się na planie sytuacyjnym) . h) Budowa drogi gminnej nr 579583P - wykonanie odcinka drogi o długości 672,53 m. Nawierzchnię jezdni drogi gminnej nr 579583P wykonać jako bitumiczną, konstrukcja jak dla ruchu KR2,szerokość jezdni 4,50 mprzy jednoczesnym zastosowaniu rozwiązań uspokajających ruch- wysepki poprzeczne, próg zawalniający.W obrębie skrzyżowań szerokość jezdni zmienna.Ponadto należy wykonać chodnik o nawierzchni z kostki brukowej betonowej oraz zjazdy zapewniające dostęp do przyległych nieruchomości (lokalizacja przedstawiona jest na planie sytuacyjnym). i) Budowa drogi gminnej nr 579539P - wykonanie odcinka drogi o długości 849,74 m. Nawierzchnię jezdni drogi gminnej nr 579539P wykonać jako: bitumiczną, konstrukcja jak dla ruchu KR2. szerokość jezdni 4,50 mprzy jednoczesnym zastosowaniu rozwiązań uspokajających ruch- progi zwalniające.W obrębie skrzyżowań szerokość jezdni zmienna. Ponadto należy wykonać przejścia dla pieszych, chodniki o nawierzchni z kostki brukowej i zjazdy zapewniające dostęp do przyległych nieruchomości (lokalizacja przedstawiona jest na planie sytuacyjnym). j) Budowa drogi gminnej nr 579581P (ul. Morelowa) - wykonanie całego odcinka drogi długości 231,51 m. Nawierzchnię jezdni drogi gminnej nr 579581P wykonać z kostki betonowej brukowej grub. 8 cm, konstrukcja jak dla ruchu KR2. Szerokość jezdni 5,50 m. W obrębie skrzyżowań szerokość jezdni zmienna. Ponadto należy wykonać miejsca postojowe równoległe szer. 2,5 m o nawierzchni z kostki beton oraz zjazdy zapewniające dostęp do przyległych nieruchomości (lokalizacja przedstawiona jest na planie sytuacyjnym). k) Budowa drogi gminnej nr 579582P (ul. Czereśniowa) - wykonanie całego odcinka drogi o długości 211,25m. Nawierzchnię jezdni drogi gminnej nr 579582P wykonać z kostki betonowej brukowej grub. 8 cm, konstrukcja jak dla ruchu KR2. Szerokość jezdni 5,50 m. W obrębie skrzyżowań szerokość jezdni zmienna. Ponadto należy wykonać miejsca postojowe równoległe szer. 2,5 m o nawierzchni z kostki betonowej, zjazdy zapewniające dostęp do przyległych nieruchomości (lokalizacja przedstawiona jest na planie sytuacyjnym). l) Budowa drogi gminnej nr 579541P (os. 2000) - wykonanie całego odcinka drogi - 3 odcinki o długości łącznej 396,13 m. Nawierzchnię jezdni drogi gminnej nr 579541P wykonać z kostki betonowej brukowej grub. 8 cm, konstrukcja jak dla ruchu KR2. Szerokość jezdni 5,50 m. W obrębie skrzyżowań szerokość jezdni zmienna. Ponadto należy wykonać miejsca postojowe równoległe szer. 2,5 m o nawierzchni z kostki beton., plac do zawracania o wymiarach 20,0 x 20,0 m w przekroju ulicznym o nawierzchni z kostki betonowej, chodnik, zjazdy zapewniające dostęp do przyległych nieruchomości (lokalizacja przedstawiona jest na planie sytuacyjnym). 2) Wykonanie/montaż kanalizacji deszczowej obejmującej m.in.: a) - rurociąg grawitacyjny PVC D 315 mm L = 202,00 m - rurociąg grawitacyjny PVC D 250 mm L = 620,00 m - rurociąg grawitacyjny (przyłącze wpustu ulicznego) PVC D 200 mm L = 91,00 m - studzienka kanalizacyjna betonowa D 1000 mm – 36 szt. - wpusty uliczne betonowe D 500 mm – 32 szt. - rura ochronna (przewiert) stalowa D 508 mm L = 19,0 m b) - rurociąg grawitacyjny PVC D 630 mm L = 22,00 m - rurociąg grawitacyjny PVC D 400 mm L = 304,00 m - rurociąg grawitacyjny PVC D 315 mm L = 432,50 m - rurociąg grawitacyjny PVC D 250 mm L = 521,00 m - rurociąg grawitacyjny (przyłącze wpustu ulicznego) PVC D 200 mm L = 107,50 m - drenaż - rurociąg grawitacyjny (rura perforowana w otulinie z geowłókniny) z PVC 100 mm L = 445,00 m - studzienki kanalizacyjne betonowe D 1500 mm – 1 szt. - studzienka kanalizacyjna betonowa D 1200 mm – 7 szt. - studzienka kanalizacyjna betonowa D 1000 mm – 36 szt. - studzienki chłonne betonowe D 1500 mm – 5 szt. - wpusty uliczne betonowe D 500 mm – 34 szt. - rura ochronna (przewiert) stalowa D 635 mm L = 14,0 m 3) Budowę oświetlenia ulicznego, którą należy wykonać: a) w rejonie ulic Ogrodowej, Kutrzeby, Krasickiego, Działkowej oraz ul. Krótkiej i Krętej liniami kablowymi. Należy wykonać budowę linii kablowej oświetleniowej YAKY 4x35 mm2 o łącznej długości 986 (1110) m. Dla potrzeb oświetlenia należy zamontować słupy oświetleniowe z zabudowanym wysięgnikiem o wysokości 8 m, słupy proste bez wysięgnika o wysokości 7 m oraz słupy parkowe o wysokości 6 m. Oprawy oświetleniowe – zamontować uliczne oprawy oświetleniowe LED. b) w rejonie ulic Osiedle 2000, ul. Czereśniowa oraz ul. Morelowa liniami kablowymi. Należy wykonać budowę linii kablowej oświetleniowej YAKY 4x35 mm2 o łącznej długości 1506 (1702) m. Dla potrzeb oświetlenia należy zamontować słupy oświetleniowe z zabudowanym wysięgnikiem o wysokości 8 m, słupy proste bez wysięgnika o wysokości 7 m. Oprawy oświetleniowe – zamontować uliczne oprawy oświetleniowe LED 4) Usunięcie kolizji urządzeń wodno- kanalizacyjnych. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2, 45233220-7, 45231300-8, 45232130-2, 45232411-6, 45231000-5, 45316110-9 Część II pn.: „Budowa ulic w Racocie(Przebudowa linii nn i SN/ usunięcie elektroenergetycznej kolizji sieci napowietrznej nn 0,4 kV)” obejmująca m.in.: 1) usunięcie kolizji istniejącej elektroenergetycznej sieci napowietrznej z planowanym układem drogowym poprzez rozbiórkę istniejących elementów i budowę nowej sieci kablowej wraz z szafami kablowymi i złączami kablowo-pomiarowymi. W ramach zadania należy zdemontować całość sieci napowietrznej nn-0,4kV i wybudować w jej miejsce podziemne sieci kablowej wg. aktualnego standardu ENEA Operator Sp. z o.o. Przyłącza do każdej posesji należy zakończyć szafkami złączowo-pomiarowymi z zestawem zabezpieczeń przed licznikowych oraz głównych do których przewidziano przeniesieni układów pomiaroworozliczeniowych. Ze stacji nr ST 05-1123 należy wyprowadzić dwa nowe obwody. Pierwszy obwód typu NAY2Y-J 4x150mm² zakończony szafą SK-4 zlokalizowaną w działce publicznej na skrzyżowaniu drogi dojazdowej do stacji oraz ul. Krętej przy bud. nr 5, skąd dalej należy wyprowadzić dwa kolejne obwody w przeciwne strony ul. Krętej liniami kablowymi typu NAY2Y-J 4x150mm². Drugi obwód ze stacji ST 05- 1123 należy poprowadzić linią kablową typu NAY2Y-J 4x240mm² przez ul. Kościańską w kierunku ul. Ogrodowej, kończąc szafą kablową SK-6 na skrzyżowaniu ul. Ogrodowej i Działkowej. Ze wspomnianej szafy kablowej należy przełożyć istniejący kabel typu YAKY 4x70mm² kierunek ul. Działkowa oraz wyprowadzić dwa obwody do zasilania ul. Ogrodowej i dwa do zasilania ul. Kutrzeby, wszystkie typu NAY2Y-J 4x150mm². Na ul. Kutrzeby wykonać kolejną szafę SK-4 z ew. rezerwą na przyszły podział sieci skąd należy wyprowadzić linię kablową typu NAY2Y-J 4x150mm² układaną po stronie nowych działek budowlanych w kierunku ul. Krasickiego (równoległa do ul. Kościańskiej). Na ul. Krętej występuje kolizja z istniejącym kablem SN-15kV typu HAKnFTA 3x50mm2 który przebiega częściowo w granicy projektowanego z kostki betonowej pasa drogowego więc przewidziano odkopanie i zabezpieczenie dwudzielną rurą osłonową na całej długości w granicy opracowania. W przypadku zlokalizowana wspomnianego kabla na niedostatecznej głębokości należy go pogłębić co najmniej do 0,8m licząc od górnej krawędzi rury ochronnej do górnej krawędzi projektowanej nawierzchni. Długość linii kablowej 1562mb. 2) Przebudowę linii kablowych nn i SN w ul. Morelowej, Czereśniowej, Działkowej, Krasickiego i Krętej w Racocie - ul. Morelowa ul. Czereśniowa Przy skrzyżowaniu ul.Morelowej z ul. Os.2000 należy odkopać odcinek linii kablowej SN 15 kV typu HAKnFtA3x70 (zasilanie od l. napowietrznej kier. stacja 05-069 do stacji 05-0875) na odcinku i ułożenie w trasie nie kolidującej z nową drogą. Kabel SN należy ułożyć na odcinkuskrzyżowania z nową jezdnią w rurze ochronnej fi160. Przełożenie kabla SN wykonać bez zmiany jego długości i przecinania kabla. Dla likwidacji kolizji istniejących linii nn 0,4 kVnależy w ul. Morelowej pobudować nowy odcinek linii kablowej NAY2Y-J 4x150 poza obszarem nowej jezdni o dł. 130 m od złącza ZKP na dz. 261/5 do miejsca zmufowania z istniejącym kablem YAKY 4x120 (zasilanie z szafki 08-5125/2/2 ze stacji 05-0875). Na odcinku 70m kabel ułożyć w rurze ochronnej z tworzywa o średnicy fi 110. W ul. Czereśniowej należy pobudować nowy odcinek linii kablowej NAY2Y-J 4x150 poza obszarem nowej jezdni o dł. 31 m poprzez wcięcie w istniejący kabel YAKY 4x120(zasilanie z szafki 08-5126/1/1 ze stacji 05-0875). Istniejące przyłącza kablowe dodz. 261/56, 261/51, 261/48 i 261/50 należy przedłużyć odcinkiem kabla NAYY-J 4x35 i połączyć poprzez mufę odgałęźną z nowym kablem NAY2Y-J 4x150. Istniejące przyłącza do dz. 261/36 i 261/69 należy po przecięciu przepiąć poprzez mufy odgałęźnena nowy kabel zasilający NAY2Y-J 4x150. Dla w/w przyłączy należy zabudować dodatkowe odcinki rur ochronnych fi 110 w przejściach przez projektowaną jezdnię. Na przyłączu kablowym do dz. 261/81 oraz na istniejącym kablu YAKY 4x120 (zasilanie z szafki 08-5125/2/2 ze stacji 05-0875) należy w przejściu przez drogę dobudować odcinek rury dwudzielnej fi 110. - ul. Działkowa i Krasickiego kolizję w ul. Działkowej należy usunąć poprzez przebudowę istniejącej linii kablowej YAKY 4x50 od słupa nr 5/4 (zasilanie ze stacji 05-1123) do złącza ZKP 1/2 dla dz. 59/6 i 59/7 W tym celu należy ułożyć dla w/w odcinka nowy odcinek kabla NAYY-J 4x70 poza obszarem projektowanej jezdni. Na odcinku 21 m kabel ułożyć wrurze ochronnej fi 110. Istniejące przyłącze dla dz. 59/10 i 59/11 należy przedłużyć kablem NAYY-J 4x35 i połączyć poprzez mufę odgałęźną z projektowanym kablem NAYY-J 4x70. Dla istniejącego przyłączy należy zabudować rurę ochronną fi 110 w przejściu przez projektowaną jezdnię. Dla usunięciu kolizji w ul. Krasickiego należy ułożyć istniejący kablaYAKY 4x50 w sposób nie kolidujący z projektowana jezdnią i zabudować odcinkiem rury fi 110 ochronnej przez nową jezdnię. - ul. Kręta W ul. Krętej należy przełożyć odcinki istniejącychkabli nn 2xYAKY 4x150 +YAKY 4x25 poza projektowaną jezdnię. Na istniejącym kablu YAKY 4x150 obw. 2 (pod planowanym parkingiem) należy zabudować rurę ochronną dwudzielną fi 110 dł. 46 m. Istniejące przyłącze kablowe YAKY 4x25 ze słupa nr 3/1 (zasilanie ze stacji 05-1123) do dz. 38/30 należy przełożyć poza planowane miejsca parkingowe. Na istniejącym kablu SN 15 kV od słupa linii napowietrznej do stacji 05-1123 na odcinku projektowanej drogi (jezdnia+miejsceparkingowe) po odkopaniu należy zabudować dodatkową rurę ochronną dwudzielną fi 160.
 
II.4) Główny kod CPV: 45233140-2 
Dodatkowe kody CPV:
45233220-7,
45231300-8,
45232130-2,
45232411-6,
45231000-5,
45316110-9,
45231400-9,
45232200-4
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów: 
Część I - 160 dni od dnia podpisania umowy Część II - 31.07.2017 r. (termin zmieniony aneksem nr 1 z dnia 19.07.2017 r.)
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA 
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 2    NAZWA: Budowa ulic w Racocie(Przebudowa linii nn i SN/ usunięcie elektroenergetycznej kolizji sieci napowietrznej nn 0,4 kV)
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 26/04/2017 
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Andrzej Foremski działający w ramach spółki cywilnej pn. Zakład Instalatorstwa Elektrycznego ENERKON s.c. Andrzej Foremski, Marcin Foremski,  enerkon@enerkon.pl,  ul. Marciniaka 33,  64-000,  Kościan,  kraj/woj. wielkopolskie 
Marcin Foremski działający w ramach spółki cywilnej pn. Zakład Instalatorstwa Elektrycznego ENERKON s.c,,  ,  ul. Marciniaka 33,  64-000,  Kościan,  kraj/woj. wielkopolskie 
IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 283144.98 PLN. 
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
W tej części zamówienia nie dokonano zmian umowy, które powodowałyby konieczność zamieszczenie w BZP ogłoszenia o zmianie umowy na podstawie art. 144 ust. 1c ustawy Prawo zamówień publicznych 

CZĘŚĆ NR: 1    NAZWA: „Budowa ulic w Racocie(Roboty drogowe; kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne, kolizje wodociągowe)”
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 26/04/2017 
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
LU-MAX Łukasz Masłowski,  lu_max@wp.pl,  ul. Święciechowska 158,  64-100,  Leszno,  kraj/woj.wielkopolskie 
Przedsiębiorstwo Transportowo Spedycyjno Handlowe "PRA-MAS" Sp. zo.o,  ,  ul. Święciechowska 158,  64-100,  Leszno,  kraj/woj. wielkopolskie 
IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 3860705.92 PLN. 
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY: 
11/08/2017
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN: 
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp: 
Zmiana dotyczy wykonania robót dodatkowych polegających na wykonaniu warstwy ulepszonego podłoża z mieszanki związanej cementem grubości 10 cm na powierzchni 3.367,5 m2 (os, 2000) Powyższa zmiana wiąże się ze zmianą wynagrodzenia wykonawcy. W wyniku tej zmiany wynagrodzenie wykonawcy wzrosło o 82.840,50 zł brutto
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE: 
Badania gruntu, przeprowadzone w grudniu 2015 i w styczniu 2016 r. przez firmę pn. I. na zlecenie projektanta wykazały, że w punktach badawczych w os. 2000 pkt 7, 14, 15 wg opracowania [1]stwierdzono osady spoiste reprezentowane przez piaski gliniaste, gliny i gliny piaszczyste z licznymi przewarstwieniami piasków drobnych i średnich oraz z domieszkami żwiru. Poniżej ww. osadów występują najmłodsze osady rodzime reprezentowane przez niespoiste osady nierozdzielone - piaski drobne na pograniczu pylastych i średnich z domieszkami piasków gliniastych, żwiru kamieni. Należy mieć na uwadze, że budowa geologiczna oraz układ warstw przedstawione w opracowaniu [1]przygotowano na podstawiepunktowych informacji. Opracowanie [1] zakładało,że, jak dowodzi wpis na stronie 11 punkt. 8 Wnioski ppkt 8.1 Akapit 2, „na odcinkach pomiędzy wykonanymi otworami miąższość poszczególnych warstw może ulegać zmianie.” Jak wskazuje karta otworu wiertniczegonr 7 z sondowania dynamicznego poniżej nasypów niekontrolowanych występują piaski drobne z domieszką żwiruw stanie zagęszczonym - miąższość warstwy0,4m (do głębokości 1,0m). Od głębokości 1,0 m do 1,3 m występuje glina piaszczysta z domieszką żwiruw stanie twardoplastycznym, a poniżej 1,3 m piasek gliniasty z domieszkami żwiru, przewarstwiony warstwami piasku drobnego w stanie twardoplastycznym. Karta otworu nr 14 wskazuje, iż poniżej nasypów niebudowlanych od 0,4m do 0,9 m występują piaski drobnena pograniczu piasku pylastego w stanie średniozagęszczonym,poniżej 0,9m do 1,4m- glina piaszczysta z domieszkami żwiru– stan twardoplastyczny, od głębokości 1,4 m do 1,8 m - piasek gliniasty w stanie twardoplastycznym, a od głębokości 1,8 m do zadanej głębokości 4,0m – występują grunty niespoiste reprezentowane przez piasek średni z domieszką żwiru przewarstwiony piaskiem drobnym z kamieniami, piasek drobny na pograniczu z piaskiem średnim, piasek średni ze żwirem przewarstwiony piaskiem grubym i kamieniami oraz piasek drobnym przewarstwiony piaskiem średnim- grunty w stanie zagęszczonym i średniozagęszczonym. Karta otworu nr 15 wskazuje, że poniżej nasypów niekontrolowanych i niebudowlanych występuje warstwa gliny piaszczystej z domieszka żwiru – od głębokości 0,5 m do 1,2 m w stanie twardoplastycznym, a poniżej 1,2 m występuje warstwao głębokości 0,6 m piasku gliniastego w stanie twardoplastycznym. Projekt przewidywał niweletę jezdni na poziomie istniejącej, z drobnymi korektami w celu zachowania płynności niwelety- stąd po wykorytowaniu na głębokość przewidzianą w projekcie (w zależności od miejsca usytuowania) powinna pozostać warstwa piasków o miąższości ok. 40- 50 cm w przypadku punktów 7 i 14, natomiast w przypadku otworu wiertniczego nr 15 – grunty spoiste w stanie twardoplastycznym. W trakcie budowy zdjęto warstwę nasypów niekontrolowanego i niebudowlanegoi wykonano wykop w celu ułożenia kanalizacji deszczowej.Wykop ujawnił, iż grunt jest mocno przewarstwiony i niejednolity. Miejscami tylko występują grunty niespoiste w postaci tzw. oczek, natomiast na prawie całej powierzchni występuje glina w stanie plastycznym.Po rozpoznaniu gruntów komisja stwierdziła, iż nie można przyjąć, że na całej długości i szerokości drogi występują grunty przedstawione w opracowaniu [1]. Jednocześnie Wykonawca dnia 28.07.2017 r. wykonał kontrolę nośności podłoża poprzez pomiar modułu odkształcenia aparatem VSS o średnicy 30 cm /badania wykonał mgr inż. Patryk C. Otrzymany wtórny moduł odkształcenia wyniósł 78,0MPa i 80,8 MPa [3]a zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót [2] punktu 6.2.7 dział D-04.01.01 winien wynosić min 100MPa. Komisja zdecydowała, aby wykonać geotechniczne badania sondą dynamiczną DPL-kontrola stanu zagęszczenia gruntu sondą dynamiczną SL-10 w dwóch punktach[4], na istniejącej kanalizacji sanitarnej oraz istniejącego podłoża. Dla punktu 1 otrzymane wskaźniki zagęszczenia wynosiły od 0,99 do 0,93 (Is średni- 0,96) w strefie 0,2 m - 0,5m, a w strefie 0,5m-1,2m- Is= 0,92-0,91 (Is średni 0,91), poniżej 1,2 m Is średni 0,91. Dla punktu 2: w strefie 0,2m – 0,5mIs= 0,97-0,93 (Is średni 0,95), w strefie 0,5m-1,0m Is=0,95-0,93 (Is średni = 0,94). Osiągnięte wyniki są poniżej wymaganego Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót [2] poziomu- wg tablicy 1 punktu 5.4 dział D-04.01.01. Po otrzymaniu wyników badań komisja stwierdza,iż ułożenie zaprojektowanej konstrukcji nawierzchni na istniejącym podłożu, w tym na istniejącej kanalizacji sanitarnej jest niemożliwe. Podłoże nie spełnia podstawowych wymagań dotyczących wskaźnika zagęszczenia oraz modułu odkształcenia. Ponadto w podłożu występują głownie grunty spoiste w stanie plastycznym. Nie występuje warstwa gruntu niespoistego, o której mowa w opracowaniu [1], która dawałaby możliwość zagęszczenia gruntu do odpowiednich parametrów (wskaźnika zagęszczenia oraz modułu wtórnego).Ułożenie warstw nawierzchni bez właściwego wzmocnienia podłoża groziłoby utratą stateczności wybudowanej drogi. Podłoże, poddane infiltracji wody mogłoby ulec upłynnieniu, a w konsekwencji zniszczeniu uległaby droga. Komisja zdecydowała, iż konieczne jest wzmocnienie podłoża w postaci 10cm warstwy ulepszonego podłoża z mieszanki związanej cementem na całej długości ulicy. Będzie to rozwiązanie najbardziej ekonomiczne (w porównaniu z wymianą gruntu na całej powierzchni drogi) oraz będzie właściwie zabezpieczać grunty spoiste przed działaniem opadów atmosferycznych przez co nie dojdzie do zmiany stopnia plastyczności gruntu rodzimego. Jednocześnie Inspektor Nadzoru inwestorskiego- Krzysztof B. stwierdza, że planowane wzmocnienie podłoża nie stanowi istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego. Zmiana wykonawcy w zakresie powyższych robót dodatkowych jest niemożliwa ze względów technicznych oraz stanowiłaby istotną niedogodność, ponadto wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. [1] Dokumentacja badań podłoża gruntowego z opinią geotechniczną określająca warunki gruntowo-wodne w podłożu planowanej przebudowy dróg gminnych na terenie miejscowości Racot [2] Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, [3] Sprawozdanie z badania Nr 187/2017 z dnia 28.07.2017 r. [4] Sprawozdanie z badania Nr 186/2017 z dnia 28.07.2017 r.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE: 
Zapisy w sekcji V niniejszego ogłoszenia dotyczą części I zamówienia pn. „Budowa ulic w Racocie(Roboty drogowe; kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne, kolizje wodociągowe"


 

Rejestr zmian
Lp
1
Data dokonanej zmiany:
2017-08-23 14:19:32
Nazwa wpisu:
Ogłoszenie z dnia 23.08.2017 r. o zmianie umowy
Opis zmian
Utworzenie dokumentu
Wykonanie zmiany:
Agnieszka Maćkowiak
Informacje wpisu
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Cookie możesz wyłączyć w Twojej przeglądarce.