Wójt Gminy Kościan
z siedzibą w Kościanie ul. Młyńska 15
ogłasza nabór
na stanowisko Sekretarza Gminy Kościan
Praca odbywa się w systemie jednozmianowym.
Wymiar czasu pracy - pełny wymiar.
I. Wymagania niezbędne wobec kandydata:
- jest obywatelem polskim;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Sekretarza Gminy ;
- nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- cieszy się nieposzlakowaną opinią;
- posiada wykształcenie wyższe;
- posiadająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych , w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba posiadająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
II. Wymagania dodatkowe
- umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi;
- umiejętność analitycznego myślenia oraz pracy pod presją czasu;
- znajomość struktury organizacyjnej Urzędu;
- zdolności analityczne i koncepcyjne, umiejętność planowania i organizacji pracy;
- preferowane wykształcenie prawnicze lub administracyjne;
- znajomość i umiejętność stosowania przepisów prawa w zakresie ustaw :
- o samorządzie gminnym
- o pracownikach samorządowych
- o finansach publicznych – w tym zagadnień związanych z kontrolą zarządczą
- o dostępie do informacji publicznej
- o ochronie danych osobowych
- Kodeks Postępowania Administracyjnego
- Kodeks Wyborczy
- Kodeks Pracy
- Instrukcja Kancelaryjna
III. Zakres wykonywania zadań na stanowisku obejmuje prowadzenie spraw w zakresie m. in:
- opracowywanie regulaminów, projektów zmian statutu i zarządzeń związanych z organizacją Urzędu;
- opracowywanie zakresów czynności dla poszczególnych stanowisk pracy;
- nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady Gminy i innych materiałów pod obrady sesji Rady oraz zarządzeń Wójta;
- nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracownikami w zakresie dyscypliny i organizacji pracy, sprawnego wykonywania zadań oraz rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami;
- dekretowanie korespondencji wpływającej do Urzędu;
- przyjmowanie ustnego oświadczenia woli spadkodawcy;
- realizacja wszelkich zadań związanych z kontrolą zarządczą;
- zapewnienie warunków terminowej i zgodnej z prawem realizacji zadań wyborczych przez Urząd wynikających z przepisów Kodeksu Wyborczego oraz aktów prawnych wydanych na jego podstawie;
- realizacja polityki zarządzania zasobami ludzkimi w Urzędzie poprzez nadzór nad prowadzeniem naborów na wolne stanowiska urzędniczę, służbą przygotowawczą i okresową oceną pracowników;
- wykonywanie, z upoważnienia Wójta, czynności w sprawach prawa pracy wobec pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych
- podejmowanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub Zastępcy Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta lub jego Zastępcę.
IV. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny - własnoręcznie podpisany;
- CV - własnoręcznie podpisane wraz z oświadczeniem o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r., ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych”
- kserokopie dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje;
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata;
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku;
- ewentualne referencje dotychczasowych pracodawców;
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
V. Warunki pracy na danym stanowisku:
- warunki pracy na stanowisku Sekretarza Gminy są zgodne z wymogami pracy biurowej;
- stanowisko usytuowane jest w biurze znajdującym się na pierwszym piętrze. Wewnątrz budynku nie ma windy.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Kościan w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w listopadzie 2021 roku wynosił powyżej 6%.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 21 stycznia 2022 roku, do godz. 14:00 w Urzędzie Gminy Kościan, ul. Młyńska 15, pokój nr 13 (sekretariat).
Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem:
„Nabór na stanowisko Sekretarza Gminy Kościan.”
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Ostateczny wybór kandydata może być poprzedzony rozmową kwalifikacyjną bądź testem. Wszystkie informacje dotyczące procesu rekrutacyjnego łącznie z informacją o wynikach naboru będą umieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Kościan (www.bip.gminakoscian.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Kościan.
Wójt Gminy Kościan
/-/ Andrzej Przybyła
Kościan, 08.12.2021r.